Mausoleum der Ersten: Zahlreiche Nerfs im Normal und Heroisch

Mausoleum der Ersten: Die meisten Bosse werden generft

Bereits Ende April nerfte Blizzard die Bosse im Mausoleum der Ersten, jetzt gibt es die nächste Runde an Abschwächungen. Diesmal sind vor allem der normale und heroische Modus betroffen. Die Änderungen gingen heute mit den wöchentlichen Wartungsarbeiten live. Auf dieser Seite schauen wir uns alle Änderungen genau an!

Mausoleum der Ersten: Die Nerfs nach Boss geordnet

Aufmerksamer Wächter

  • Es wurde ein Problem behoben, durch den der aufhebbare Kern für Spieler nicht anklickbar war.

Lihuvim

  • Sollte Lihuvim in der Addphase getötet werden, kann sein Körper nicht länger in der Luft “buggen”.
  • Der Radius der Explosion des Akquisitionsautoma wurde im Normal und HC auf 20 Yards reduziert (von 40).
  • Die Castzeit der Explosion wurde von zwei auf 2,5 Sekunden erhöht (Normal und HC).

Prototypenpantheon

  • “Wildstorm” wurde für Normal und den LFR entfernt.
  • Die sündhaften Projektionen wurden im heroischen Schwierigkeitsgrad entfernt.
  • Die Ritualisten haben 30 Prozent weniger Gesundheit auf Normal, 15 Prozent weniger Gesundheit auf Heroisch.
  • Die Samen der Winterkönigin haben weniger Gesundheit: 30 Prozent auf Normal und LFR, 20 Prozent auf HC und 10 Prozent im mythischen Modus.
  • Gleichzeitig wurde ein Bug gefixt, durch den die Samen mit mehr Leuten im Raid zu viel Lebenspunkte bekommen haben.

Skolex

  • Die Flugzeit der blauen Projektilflächen auf dem Boden (Blutgelage) wurde von 2 auf 2,5 Sekunden erhöht.

Halondrus

  • Lanze und Lichtsplitterstrahl haben teilweise zu viel Damage gemacht, obwohl Spieler Cooldowns gezogen haben.
  • Bugfix für die Unstete Ladung (mythischer Modus) bei Spielern, die einen Disconnect bekommen.
  • Lichtsplitterstrahl macht im LFR, auf Normal und HC 30 Prozent weniger Schaden.
  • Zurückgewinnens periodischer Schaden skaliert auf HC jetzt langsamer.

Dausegne

  • Der Debuff von Desintegrationskranz hält im HC jetzt 5 statt 6 Sekunden.

Rygelon

  • Die Fläche der besiegten Orbs bleiben im Normal und HC jetzt zehn Sekunden lang liegen.
  • Rygelon hat auf HC fünf Prozent weniger Gesundheit.

Der Kerkermeister

  • Alle Öffnungen verschwinden auf Normal in Phase 3.
  • Der Knockback des Dezimierers im Normal und LFR wurde reduziert.
  • Ebenfalls wurde der Knockback von Elend reduziert.
  • Entweihen wächst im normalen Modus jetzt langsamer an.

Nerfs im Mausoleum: Bluepost von Blizzard

Anbei, wie immer, der Originalbeitrag von Blizzard:

Dungeons and Raids
  • Sepulcher of the First Ones

    • Vigilant Guardian

      • Fixed an issue where dying with the Unstable Core could cause it to become non-interactive.
    • Lihuvim, Principal Architect

      • Lihuvim’s corpse can no longer become stuck in the air if killed while casting Realignment.
      • [With realm restarts] Acquisitions Automa’s Detonation radius reduced to 20 yards (was 40) on Normal and Heroic difficulties.
      • [With realm restarts] The cast time of Detonation has been increased to 2.5 seconds (was 2 seconds) on Normal and Heroic difficulties.
    • Artificer Xy’mox

      • [With realm restarts] Xy Spellslinger health reduced by 20%.
      • [With realm restarts] Debilitating Ray periodic damage reduced by 20%.
    • Prototype Pantheon

      • [With realm restarts] Wildstorm has been removed from Normal and Raid finder difficulties.
      • [With realm restarts] Sinful Projections has been removed from Heroic difficulty.
      • [With realm restarts] Decreased the health of Necrotic Ritualists by 30% health on Normal difficulty, 15% health on Heroic difficulty.
      • [With realm restarts] Decreased the health of Withering Seeds by 30% health on Normal and Raid Finder difficulties, 20% health on Heroic difficulty, and 10% health on Mythic difficulty, but also resolved a bug that caused them to trigger an Invigorating Bloom at 90% health instead of 100% health as the spell description states.
      • [With realm restarts] Resolved a scaling issue causing the Withering Seeds to increase their health too steeply on larger raid sizes.
    • Halondrus the Reclaimer

      • Fixed an issue causing damage from Lance and Lightshatter Beam to ignore some damage reduction effects.
      • Fixed an issue causing Volatile Charges to break if the player carrying the Volatile Charge disconnected.
      • [With realm restarts] Lightshatter Beam damage decreased by 30% on Raid Finder, Normal and Heroic difficulties.
      • [With realm restarts] Reclaim’s periodic damage effect scales more slowly on Heroic difficulty.
    • Skolex, the Insatiable Ravener

      • [With realm restarts] Missile travel time for Devouring Blood increased to 2.5s (was 2s) on Heroic difficulty.
    • Dausegne, the Fallen Oracle

      • [With realm restarts] Duration of Disintegration Halo debuff lowered to 5s (was 6s) on Heroic difficulty.
    • Rygelon

      • [With realm restarts] Increased the duration of Collapsing Quasar Field to 10 seconds on Normal and Heroic difficulties.
      • [With realm restarts] Decreased Rygelon’s health by 5% on Heroic difficulty.
    • The Jailer

      • [With realm restarts] All trapdoors will now close in Phase 3 on Normal difficulty.
      • [With realm restarts] Decreased knockback of Decimator on Normal and Raid Finder difficulties.
      • [With realm restarts] Decreased knockback of Misery on Normal difficulty.
      • [With realm restarts] Decreased rate of growth of Defile on Normal difficulty.
  • Tazavesh, The Veiled Market

    • Fixed an issue causing Bazaar Strongarms to sometimes ignore a player carrying market goods.
    • P.O.S.T. Master

      • Fixed an issue where the P.O.S.T. Master was missing a boss frame.
  • Mythic+

    • Encrypted Affix

      • Fixed a bug that would cause two sets of Encrypted Relics to spawn with Amarth, the Harvester after the boss reset in The Necrotic Wake.
      • Fixed a bug that could sometimes prevent Encrypted Relics from spawning with the dueling warlords before Xav the Unfallen in Theater of Pain.
Player versus Player
  • Items

    • [With realm restarts] Gladiator’s Echoing Resolve now increases the duration of crowd control by 25% (was 20%).
    • [With realm restarts] Gladiator’s Echoing Resolve now lasts 12 seconds (was 15 seconds).
    • [With realm restarts] Gladiator’s Echoing Resolve no longer increases the duration of root effects.
    • [With realm restarts] Gladiator’s Echoing Resolve no longer causes the target to become immune to root effects.

Guides zum Mausoleum findet ihr hier:

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