Klassentuning am 27. April: 7 Klassen im PvP angepasst

PvP-Klassentuning am 27. April

Das Klassentuning geht in eine neue Runde. Diesmal sind sieben Klassen von World of Warcraft betroffen – allerdings nur im PvP. Mit dem wöchentlichen Reset am 27. April werden einige Specs generft, um eine bessere Balance in PvP-Kämpfen zu gewährleisten.

Also, los geht’s – schauen wir uns alle Änderungen an, die das Klassentuning mit sich bringt.

Klassentuning: Alle Nerfs und Buffs nach Klasse

  • Magier (Feuer): Lodernde Barriere absorbiert 25% weniger Schaden, wenn ihr im Kampf mit gegnerischen Spielern seid.
  • Mönch (Nebelwirker): Lebenskokon absorbiert in PvP-Fights 33% mehr Schaden.
  • Paladin: Die Effektivität des Conduits Reine Konzentration wurde im PvP um 50% generft. Göttliche Gunst erhöht die Heilung zweier Spells um 40 statt 50%, Heiliges Licht wirkt zusätzliche 40% Heilung in PvP-Situationen. Lichtblitz heilt ebenfalls 25% mehr.
  • Priester (Heilig): Der 2er-Bonus des T-Sets erhöht nun die Cooldown-Reduktion betroffener Spells um 10 statt 15 Sekunden. Wunderheiler reduziert die Abklingzeit des betroffenen Segenswortes um 10 statt 20%.
  • Schurke (Meucheln): Euer 4er-Setbonus lässt Gifte und Blutungen in PvP-Kämpfen 50 statt 100% schneller ablaufen.
  • Schamane (Wiederherstellung): Heilende Woge heilt 25% mehr in PvP-Kämpfen, Welle der Heilung 30% mehr. Der 4er-Bonus eures T-Sets erzeugt eine Kettenheilung mit 70 statt 60% Effektivität.
  • Krieger (Schutz): Euer 4er-Bonus erhöht den Schaden von Schildschlag und Donnerknall um 50% in PvP-Situationen.

Klassentuning: Blizzards Original-Post

Ansonsten könnt ihr euch hier nochmal den Original-Bluepost auf Englisch durchlesen:

Mage

  • Fire
    • Blazing Barrier’s absorb is reduced by 25% when engaged in combat with enemy players. This change also affects Blazing Barrier cast by Arcane and Frost’s Triune Ward runecarving power.

Monk

  • Mistweaver
    • Life Cocoon’s absorb increased by 33% when engaged in combat with enemy players.

Paladin

  • The effectiveness of Pure Concentration (conduit) has been reduced by 50% when engaged in combat with enemy players.
  • Holy
    • Divine Favor (PvP Talent) now increases the healing of Flash of Light or Holy Light by 40% (was 50%).
    • Holy Light now heals for an additional 40% when engaged in combat with enemy players (was 20%).
    • Flash of Light now heals for an additional 25% when engaged om combat with enemy players (was 15%). Retribution and Protection Flash of Light unchanged.

Priest

  • Holy
    • Habiliments of the Empyrean 2-piece set bonus now increases the cooldown reduction of your next Holy-Word-affecting spell by 10 seconds when engaged in combat with enemy players (was 15 seconds).
    • Miracle Worker (PvP Talent) now reduces the cooldown of Holy Word: Serenity by 10% (was 20%).

Rogue

  • Assassination
    • Soulblade Shadowhide 4-piece set bonus now causes your Poisons and Bleeds to expire 50% faster when engaged in combat with enemy players (was 100%).

Shaman

  • Restoration
    • Healing Surge now heals for an additional 25% when engaged in combat with enemy players, up from 15%. Enhancement and Elemental healing unchanged.
    • Healing Wave now heals for an additional 30% when engaged in combat with enemy players (was 10%).
    • Theurgic Starspeaker’s Regalia 4-piece set bonus now casts a Chain Heal at 70% effectiveness when engaged in combat with enemy players (was 60%).

Warrior

  • Protection
  • Armaments of the infinite infantry 4-piece set bonus now increases the damage of shield slam and thunder clap by 50% when engaged in combat with enemy players (was 100%)

Beitrag kommentieren

YouTube

Geezax

Twitch

geezaxgaming

Instagram

geezaxgaming

Twitter

@GeezaxGaming

Facebook

Geezax

Patreon

geezaxgaming